Оздоєва О. М., директор ліцею. – Робота над створенням та впровадженням цільових проектів розпочалася з 2005 року і обумовлена необхідністю акумулювати фінансові, матеріальні та людські ресурси для досягнення результату в тих напрямках роботи, які в даний момент є найбільш актуальними. За цей період поетапно прийнято і впроваджується 7 таких проектів.

З 2005 року по 2011 рік впроваджується шкільний проект „Кожному учню – нова парта”. За цей час придбано 100 парт та 139 стільців. Витрачено 36384 гр., з них бюджетних (за рахунок економії)– 18500, останні кошти були надані підприємсвом „Едельвейс”. Позитивним є те, що ми маємо одномісні антисколіозні парти, одномісні та двохмісні парти-трансформери, що дало можливість розсадити дітей за їх зростом, щоб зменшити ризик виникнення порушень постави. На жаль, ми не змогли обновити парти для молодшої школи, але можна сказати, що вони за своїми характеристиками повністю відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. В рамках цього проекту обновлялися меблі в дошкільному закладі. Були придбані нові столи та стільці в кожну групу, 2 меблеві стінки, ліжка, шафи. Всього на суму 50653 гр. За бюджетні кошти -35585гр., останні кошти були виділені нашим спонсором та батьками. У д/з необхідно провести заміну кількох шаф,лавочок та вішалок для рушників.

Введення в дію цільового проекту(2005-2011рр.) „Комп’ютеризація та інфоматизація НВК” мало на меті як забезпечення оргтехнікою, так і розвиток ІКТ-компетенцій всіх учасників навчально-вивиховного процесу.

Запланований державою новий комп’ютерний клас до школи не дійшов. Своїми силами (за рахунок економії, призовий подарунок) були досягнуті успіхи у зміцненні матеріально-технічної бази. Ми маємо інтерактивну дошку (10000 гр.), 2 мультимедійних проектори (9000 гр.), 2 ноутбуки (6000 гр.). Комп’ютерний клас відремонтований відповідно до сучасних вимог.

Здійснено підключення до Інтернету через ADSL, є локальна мережа в закладі. Вчителі пройшли навчання за програмою „Інтел”. На уроках вчителі використовують програмові засоби. Але найбільша проблема, яка не вирішена, - недостатня кількість комп’ютерів, кожен учитель теж не має його, а ті, що є, застарілі.

Шкільний цільовий проект „Стратегія профільного навчання” (2007-2010р.р.) дав можливість вивчити нормативні документи з цього питання, познайомится з досвідом роботи інших навчальних закладів та глибоко проаналізувати свої можливості. Шляхом проб і помилок ми дійшли висновку, що в умовах однокомплектної школи можливий варіант поділу на групи при вивченні предметів різного профілю, та й то не завжди, адже існує тенденція до скорочення кількості учнів у 10 та 11 класах до мінімального. Позитивний результат нашої роботи – дослідження індивідуальних здібностей та нахилів учнів, розробка програм гуртків та курсів за вибором. Намічено завдання – при малій кількості учнів впроваджувати індивідуальні заняття за запитами батьків та учнів.

Реалізуючи проект „Здорова особистість”, ми дійшли висновку, що здоров’я наших вихованців погіршується. Причому, уже при народженні кожна друга дитина має якусь паталогію. Тому до цієї роботи було залучено батьків: проведено спільне засідання педагогічної ради та батьківської громадськості з метою вироблення спільних дій по поліпшенню стану здоров’я та профілактиці шкідливих звичок. Щорічно проводяться медичні огляди і виявляються нові захворювання. Більшою стає кількість дітей, віднесених до спеціальної та підготовчої груп з фізкультури. У закладі дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги, організовано питний режим, гаряче харчування. Але існує проблема: батьки не забезпечують режим харчування, не звертаються вчасно до лікарів і запускають хвороби, не слідкують за фізичним навантаженням. Діти мало задіяні в спортивних секціях та на уроках фізкультури, відсутня спортивна форма, і урок фізкультури вважається другорядним. Поряд з цим є і позитивні моменти: діти відвідують секції з ігрових видів спорту і показують гарні результати. Особливо треба відмітити активність дівчат. Вчитель фізкультури Тимченко М.М. зумів зацікавити учнів.

Велика і систематична робота проводиться по профілактиці шкідливих звичок: засідання ради НВК, батьківського комітету, класні години, зустрічі з фахівцями. Проте приклад дорослих, друзів, телебачення мають більший вплив, що негативно впливає на здоров’я дітей. Знову необхідно відмитити ріст шкідливих звичок у дівчат. Тому в наступному році слід спланувати пропагандистську та профілактичну роботу з батьками, залученню їх до занять спортом.

З 2008 року реалізується програма „Обдарованість”. Складено план роботи на кожен рік і для кожної категорії учасників навчально-виховного процесу.

За цей час склалася певна система: виявлення здібностей дітей на уроках та в позаурочний час, обстеження учнів психолjгом, організація курсів, факультативів, гуртків, включення в різні види діяльності. Слід відмітити, що з кожним роком збільшується кількість дітей, які беруть участь у конкурсах, олімпіадах, змаганнях, турнірах. У районних турнірах з біології традиційно призові місця, в п’ятірці кращих- з фізики та географії, а от гуманітарії відстають. Серед шкіл району наш заклад стабільно посідає 9 місце в предметних олімпіадах. Кожного року ми маємо 7-10 призових місць, а з біології та екології – і в області. Розширилася географія обласних та республіканських конкурсів („Колосок”, „Кенгуру”, „Левеня”, „Русский медвежонок”, „Грінвіч”.) Це, безперечно, дає змогу дітям випробувати себе в різних напрямках. До традиційних свят у школі можна віднести конкурс „Творча особистість”. Учні проявляють себе в різних напрямках, підводяться підсумки, нагороджуються переможці та учасники. На щорічних батьківських зборах представляються досягнення дітей, відзначаються батьки, які займаються розвитком здібностей своєї дитини. У цьому році поряд з грамотами вперше учні-переможці олімпіад одержали стипендії. Надалі необхідно розширити співпрацю з батьками по розвитку здібностей та обдарувань.

Короткочасний, але дуже корисний проект „Красива школа, квітучий двір” об’єднав зусилля педагогів, учнів та батьків на створення затишку, краси. Були створені клумби, озеленено подвір’я, вирощені квіти в класах. Є надія, що діти і дорослі навчилися цінувати і берегти красу.

Найновіший проект – „Екологічна культура – основна складова сучасної особистості.”(2009 р- 2014 р.) Він має на меті здійснення практичної діяльності у розв’язанні екологічних проблем нашої територіальної громади. На педраді визначені пріоритетні напрямки роботи та складена модель випускника д\з та школи – екологічно освіченої особистості, здатної до практичної діяльності.

Уже розроблені такі напрямки: екологізація предметів, організація позаурочної діяльності дітей різного віку, проведення природоохоронних акцій. Оформлені розробки проведених заходів, узагальнені матеріали подані на обласний ярмарок (Диплом ІІІ ступеня). Проведені акції в рамках двомісячника „Довкілля”, а також свята „День Землі”, „День Води.” Кожного четверга проводиться день чистоти. Активну участь у цьому навчальному році взяли в акції „Нагодуй пташку”. Наступний крок – усвідомлення необхідності берегти природу-берегти життя.(додаток 4 - фотоматеріали)

Реалізація шкільних проектів.

Кiлькiсть переглядiв: 1154

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.